В ямболския театър репетират „Двубой“

двубой5Иван Вазов отново ще присъства в репертоара на ДТ „Невена Коканова“ и отново под режисурата на Борислав Чакринов! За забравилите ще припомним, че постановката на неговите „Чичовци“ се играе вече седми сезон и интересът към нея е доказателство  за безпогрешния усет на режисьора да чете класиката с днешна дата. Кое е предизвикателството за него сега в “Двубой“? Най-добрият отговор може би е в текста на  Вазов: „Двубоят би вчеловечил малко отношенията ни. И когато някой нарече някого „подлец“, което сега е обикновено, като едно добро утро, нека да знае, че подир тая дума ще пищят куршуми. Но у нас дуели не стават, макар че много се обявяват. Скараните си пратят секунданти и с това се свършва. Преговори се протакат, додето дуелът потъне в морето и се забрави.Или пък всякой един от скараните ненадейно се досети, че противникът му е недостоен да се дуелира с него, и го изхрачи в някой вестник, като получи същия отговор, и така въпросът се изчерпва.“

Достойнство и чест, две понятия, които още Вазов не е откривал измежду своите съвременици. Дали пък днес сме се променили към по-добро или съвсем сме забравили какво означават тези неща? Ще изчакаме да видим на премиерата в края на април.

Сценограф на постановката е младата  Христина Тасева, а в ролите очаквайте Николай Петров, Анатолий Ставрев, Яна Бобева, Цветелина Кънева, Галина Иванова, Михаил Лазаров, Волен Митев, Вълчо Янев и Димитър Димитров.

двубой2 двубой3

About the Author :

2 Comments to “В ямболския театър репетират „Двубой“”
  • Атанас Атанасов
    March 18, 2018 - Reply

    Време е да се направи ревизия на детските пиеси, които са основен източник на доходи за ямболския театър и средство за източване на държавния бюджет. Видно от експертизата на вещи лица по гр. дело 54/2017 на Окръжен съд Ямбол за пиесата “Бременските музиканти” театърът е спечелил от продажба на билети 34 532 лв., а е получил даржавна субсидия в пъти повече – 256 410 лв. т. е. 90% от приходите за тази пиеса са осигурени от държавата и само 10% – от продажба на билети. При това тук става въпрос за пиеса, която е доказано плагиатска.
    Същото е положението и с другите детски пиеси. На практика театърът се е специализирал в правене на детски пиеси представяни предимно в детски градини и училища, кадето контролът е никакъв и оттам си набавя основните доходи във вид на държавни субсидии.
    Друг е въпросът, че повечето пиеси са плагиатски (това вече беше доказано в съда с крадения текст на пиесата “Бременските музиканти), което означава, че директорът на театъра е източвал пари от държавния бюджет за нещо, което е престъпление и няма нищо общо с истинското изкуство.
    Изводът от всичко това е, че мястото на този директор е в затвора.

    Ето и фактите от решението по гр. дело 54/2017 на Ямболския окръжен съд:

    “…………
    1. В периода м. 02.2013 г. – 15.02.2017 г. броят на представените спектакли „Бременските музиканти” е общо 98 броя;
    2. Броят на продадените билети за посочената постановка е общо 10 654 броя на обща стойност 34 532 лв.;
    3. Общият приход от изиграните представления на този спектакал, включващ продадените билети и получената субсидия от Министерството на културата, е 290 942 лв., в т.ч. приход от продажбата на билети – 34 532 лв. и получена субсидия – 256 410 лв.;……..”

    За справка по делото за плагиатство, което театърът е загубил вижте линка:
    http://www.os-yambol.org/ser/final/2017/10/0063d817/054a0417.htm

  • Атанас Атанасов
    March 19, 2018 - Reply

    Съдете сами дали театрите са бедни и къде отиват парите на Министерството на културата!
    На журналистически въпрос дали е пристрастен към хазарта, директорът на Бургаския театър БОРИСЛАВ ЧАКРИНОВ отговаря:
    „Аз получавам достатъчно много пари, за да си позволя да живея в малко по-добри условия!”… Той твърди, че се издържал от хонорарите, които Министерството на културата му превеждало за всяка постановка – между 5 и 6 хиляди лева за всяка. Тази година Театърът готви осмата си постановка. „Направете сметка колко получавам от хонорарите!“”
    Извод: Всяка година Министерството на културата привежда на директора на бургаския театър хонорари на обща стойност около 44-45 хиляди лева, която сума той получава освен заплатата си, която е от порядъка на 3 хиляди лева. При това тук става въпрос за хонорари само на един директор на някакъв провинциален театър. А ако сметнем и хонорарите на останалите директори на театри, каква ли сума ще се получи?… Възниква и друг въпрос: Толкова ли е богато Министерството на културата, за да раздава такива суми във вид на хонорари на директорите на театри?
    Продължение на статията:
    „На журналистически въпрос защо не пропуска ден без да посети казино „Палм“ на бул. „Христо Ботев“ в следобедните часове и откъде има пари да ги разиграва на машинките, шефът (на бургаския театър) отговори също така спокойно: „Парите са си мои и никой не може да ми диктува какво ще правя аз в свободното си време“, след което отпрати любезно екипа ни до асансьора.”
    Ето и цялата информация по въпроса на сайта на един бургаски вестник:
    https://www.flagman.bg/article/38834
    Изводът е един: Театрите са прекалено тежък товар за данъкоплатците и за държавния бюджет въобще.

Leave a reply