Антон Угринов, режисьор: Парадоксът е, че мечтаем живота си по един начин, а го живеем по друг

image2Днес, 21 ноември 2017 г., е премиерата на спектакъла „Шега в едно действие“ на ДТ „Н. Коканова“-Ямбол по А. Чехов. С него започват Вторите есенни театрални празници. Участват младите актьори: Галина Иванова, Мария Панайотова, Яна Бобева, Анатолий Ставрев, Николай Петров и Радослав Владимиров; художник е Ванина Цандева; композитор – Калин Николов. Ден преди премиерата разговаряме с режисьора на представлението Антон Угринов.

- Какво да очакват зрителите от най-новата премиера на ямболския театър „Шега в едно действие“?

-Това е един спектакъл-сън, компилация от няколко разказа на Чехов и две от неговите комедии. Нека да очакват един спектакъл-сън, в който ще видят шестима чудесни млади актьори от ямболския театър, които се превъплъщават в различни персонажи – всеки един от тях в няколко персонажа. А представлението се занимава с темата за това, че мечтаем живота си по един начин, а го живеем по друг начин – много често глупаво, парадоксално, обратно нашите желания и мечти. А  в парадокса се съдържа голяма част от хумора на Чехов.

- Казвате сън – това формата, в която е представено съдържанието ли е?

-Да, това е формата. Зрителите ще видят шестима актьори, които се преобличат на сцената пред тях. Те няма да лъжат, че са тези персонажи. В този смисъл ние сме направили такава сценография, която показва това, което остава скрито за зрителите – актьорите се преобличат, те се подготвят за това да играят своите персонажи. После излизат, играят ги и всеки един от тях казва, че сънува определен сън, в който се превъплъщава.

- Т.е. ще има едно влизане и излизане в илюзията театър, това ще се случва пред нас?

-Да, да.

- Чехов благодатен ли е за сцена?

- Срещам се с Чехов за пръв път и се получи някаква специфична реакция. Защото винаги между режисьора и драматурга има някаква реакция като между двама различни човека. С някои отначало ти е трудно, после започваш да го откриваш. С друг обратното – отначало те впечатлява, после имаш някакви трудности…. Така че Чехов е цял свят, аз наистина вече съм много пристрастен към този автор и бих искал да продължа да работя върху негови произведения и нататък.

- Пиесата се казва „ШЕГА в едно действие“, коя е шегата? Този парадокс, за  който говорихте ли е шегата?

-Да, парадоксът. Това не е чиста комедия, но определено има забавни и смешни моменти и цели сцени. Така че – да, има ирония – затова се нарича шега и разбира се – парадоксът, противопоставянето, това че наистина живеем този живот по парадоксален начин – мислим, че знаем как искаме да го живеем, а едновременно с това го живеем точно по обратен начин. Вричаме се в едно, а правим точно обратното и както се казва – няма нищо по-смешно от самото нещастие.

image1- Лесно или трудно се работи с млади актьори?

-Те имат собствена енергия, която на мен много ми харесва и е много важна. Работи се и трудно, и лесно. Независимо дали работя с млад актьор или с вече утвърден актьор със статут на звезда, за мен е важно основно едно нещо и то е нивото на отношението им към работата. В този смисъл това са шестима човека, които имат много сериозно отношение към работата си и се отнасят с много висока степен на важност към това, което правят. И това на мен много ми харесва.

- Има ли хора от екипа, които с тази пиеса правят пълен дебют?

- Не, защото всички те, независимо че повечето от тях сега завършват  НАТФИЗ, там са имали дипломни представления, някои от тези дипломни представления се играят в професионални театри – това е практика в София. Така че те са се срещали с публика, но за тях определено ще бъде изпитание да се срещнат с публиката в друг град, защото някои от тях за пръв път идват в Ямбол. Да, за тях ще бъде все пак изпитание, те нямат много голям опит. За някои от тях ще бъде много голямо изпитание, защото ролите, които трябва да играят – и мащабът, и обемът им, е толкова голям – може би това за него или за нея за бъде за първи път.

- Пожелавам Ви успех!

                                                                                                                                                                    Интервю на Светлана Чамова

About the Author :

1 Comment to “Антон Угринов, режисьор: Парадоксът е, че мечтаем живота си по един начин, а го живеем по друг”
  • Атанас Атанасов
    November 21, 2017 - Reply

    Директорът на театъра би трябвало да е вече подсъдим затова, че под негово ръководство е осъществено плагиатството на пиесата “Бременските музиканти” и впоследствие източени от държавния бюджет над 256 хиляди лв. под формата на субсидии за същата тази пиеса.
    Ето и изводите от експертизата на вещото лице (по гр. д 54/2017 на БОС):

    “1. В периода м.02.2013 г. – 15.02.2017 г. броят на представените спектакли „Бременските музиканти” е общо 98 броя; 2. Броят на продадените билети за посочената постановка е общо 10 654 броя на обща стойност 34 532.00 лв.; 3. Общият приход от изиграните представления на този спектакъл, включващ продадените билети и получената субсидия от Министерството на културата, е 290 942,00 лв., в т.ч. приход от продажбата на билети – 34 532.00 лв. и получена субсидия – 256 410.00 лв.; 4. За периода м.02.2013 г. – 15 02.2017 г. е налице приход от представянето на спектакъла на Общини, читалища, училища и др. ЮЛ. в размер на общо 1428,00 лв., но за тази сума също са продадени билети, като същевременно са издадени и фактури.; 5. Спектакълът „Бременските музиканти” не е представян безвъзмездно; 6. Дължимото възнаграждение, съгласно описаната в ИМ осреднена практика, е в размер на 18 197,10 лв.”

    Изводът е, че театърът е спечелил някакви мизерни пари от продадени билети, а държавата отделно е платила на театъра осем пъти по-голяма сума във вид на субсидии за тази пиеса, т. е. дадени са държавни пари за нещо, което няма нищо общо с изкуството, а си е чисто престъпление.
    А каква е гаранцията, че и някои други пиеси не са плагиатски и че там не са се източвали по същия начин държавни пари?

Leave a reply